بریس پاولیک هارنس

بریس دنیس براون
بریس دنیس براون
آگوست 16, 2020
پروتز گوش
پروتز گوش
سپتامبر 1, 2020
بریس پاولیک هارنس

بریس پاولیک هارنس

بریس پاولیک هارنس بهترین روش درمان غیرجراحی دررفتگی مادرزادی مفصل لگن در نوزادان زیر ۱۰ است که توسط متخصصان ارتوپدی فنی ساخته می شود.

غربالگری دررفتگی لگن نوزادان و استفاده از ارتز پاولیک هارنس برای موارد مشکوک به دررفتگی لگن به جلوگیری از انحرافات شدید و غیر قابل درمان در نوزادان کمک زیادی می کند.

این بریس با نگه داشتن مفصل ران در فلکشن (۹۰ تا ۱۱۰ درجه) و ابداکشن (۲۰ تا ۳۰ درجه) و ایجاد ۵ تا ۸ سانتی متر فاصله بین زانوها به طور موثری به درمان دیسپلازی مادرزادی هیپ کمک می کند.

دررفتگی مادرزادی لگن یکی از شایع ترین ناهنجاری های مادرزادی است و در بدو تولد قابل تشخیص است.

با توجه به این که هرچه درمان دررفتگی مادرزادی لگن در سنین پایین تر آغاز شود احتمال موفقیت بیشتر شده و کودک عوارض کمتری را تجربه خواهد کرد امروزه تمامی نوزادان در بدو تولد از نظر سلامت مفصل لگن توسط متخصص اطفال مورد معاینه قرار می گیرند.

در صورت شک پزشک به این بروز این ناهنجاری، از لگن نوزاد سونوگرافی به عمل میاید تا در صورت وجود دررفتگی درمان سریع تر آ؛از شود.

بریس پاولیک هارنس

زمانی که مفصل لگن نوزاد بصورت غیر طبیعی رشد کند بطوریکه سر استخوان ران در حفره ی لگنی قرار نگیرد، آن را دررفتگی مادرزادی لگن می نامند.

محدودیت حرکت لگن ، لنگش و افزایش لوردوز کمری خواهد شد و بطور کلی راه رفتن غیرطبیعی کودک از عوارض این ناهنجاری در صورت عدم درمان مناسب و به موقع هستند.

بستن کمربند خاصی به نام پاولیک هارنس به کمر و پاهای نوزاد بهترین روش درمان این عارضه در دوران نوزادی است.

پاولیک هارنس بریسی به شکل یک کمربند مخصوص است که پاها را بصورت خم و دور از هم قرار می دهد و به مفصل لگن کمک می کند تا بطور طبیعی شکل بگیرد.

این بریس از جنس نرم است و هر ۲ تا ۴ هفته نیاز به تنظیمات مجدد توسط متخصص ارتوپدی فنی دارد.

در صورتی که درمان دررفتگی مادرزادی به تاخیر افتد و سن نوزاد از ۶ ماه بگذرد جااندازی مفصل به روش باز یا بسته ضروری خواهد بود.

 

 

کلمات مرتبط :

ارتوز پاولیک هارنس – ارتوپدی فنی در تهران – متخصص ارتوپدی فنی – بریس طبی – کفش طبی کودکان