بریس برای اسکولیوز

کیفوز توراسیک
کیفوز توراسیک
سپتامبر 27, 2022
بریس اصلاح کننده وضعیت بدن
بریس اصلاح کننده وضعیت بدن
اکتبر 27, 2022
بریس برای اسکولیوز

بریس برای اسکولیوز

بریس برای اسکولیوز به عنوان یکی از موثرترین روش های درمان غیرجراحی این انحراف شایع ستون فقرات است که توسط متخصصان ما در مرکز ارتوپدی فنی پارسه در تهران طراحی و تهیه می شود.

کودکان و نوجوانان با انحنای بیشتر از ۲۵ درجه اما کمتر از ۴۰ تا ۴۵ درجه می توانند کاندیدای بریس شوند. این درمان می‌تواند بسیار مفید باشد و از پیشرفت انجنای ستون فقرات جلوگیری کند.

بریس اسکولیوز شامل پوشیدن یک بریس سفارشی در اطراف تنه است تا از بدتر شدن انحنای ستون فقرات در طول زمان جلوگیری کند. بسته به نوع بریس، ممکن است فقط در روز یا شب استفاده شود.

بریس ها فقط برای افرادی است که هنوز رشد خود را به پایان نرسانده اند. این به این دلیل است که بریس ها در واقع ستون فقرات را اصلاح نمی کنند، بلکه فقط از بدتر شدن انحنای آن جلوگیری می کنند. بریس ها می توانند به بسیاری از کودکان کمک کنند تا از جراحی فیوژن ستون فقرات اجتناب کنند.

اگر بریس طبق توصیه‌ها پوشیده شود (می‌ تواند ۱۶ تا ۲۳ ساعت در روز باشد تا رشد متوقف شود) در حدود ۸۰٪ از کودکان مبتلا به اسکولیوز از پیشرفت منحنی جلوگیری می‌کند. همچنین برای اطمینان از تناسب مناسب، بریس باید مرتباً توسط متخصص ارتز و پروتز بررسی شود.

بریس برای اسکولیوز

اگرچه بریس‌ ها کاملاً مؤثر هستند، اما بسیاری از کودکان در پوشیدن منظم آنها با مشکل مواجه هستند. برخی از کودکان پوشیدن بریس برای مدت زمان توصیه شده را ناراحت کننده می دانند.

ترس از انگ اجتماعی همچنین می تواند باعث شود که کودک کمتر از بریس برای اسکولیوز خود استفاده کند. جوانان کاندیدای ایده آل برای بریس اسکولیوز هستند، اما آنها همچنین در سنی هستند که معمولاً برای آنها بسیار مهم است که احساس کنند از لحاظ ظاهری مناسب هستند. استفاده از بریس ممکن است به کودک این احساس را بدهد که از همسالان خود متمایز است.

خوشبختانه، پیشرفت در تکنولوژی به این معنی است که بریس های اسکولیوز نسبت به گذشته کمتر حجیم و قابل توجه هستند. با حمایت خانواده، دوستان و متخصصان ارتوپدی فنی، بسیاری از کودکان می توانند با موفقیت از بریس استفاده کنند.

بریسینگ همچنین می تواند با انواع دیگر درمان اسکولیوز مانند درمان و ورزش ترکیب شود. همه این درمان ها هم برای جلوگیری از بدتر شدن انحنای ستون فقرات و هم برای اصلاح آنها کار می کنند.

سایر روشهای درمان اسکولیوز

در صورتی که بریس برای اسکولیوز نتواند به بهبود شرایط بیمار کمک کند، ممکن است جراحی با هدف توقف پیشرفت انحنا و کاهش احتمال ابتلا به هر نوع مشکل طولانی‌مدت ستون فقرات توصیه شود.

فیزیوتراپی نیز ممکن است همراه با بریس برای کودکان و نوجوانان گزینه ای باشد. برای ارزیابی فیزیوتراپی، درمانگر ارزیابی اولیه را انجام می دهد. سپس در تعدادی از جلسات، تمرینات حرکتی به فرد آموزش داده می شود تا به او کمک کند دامنه حرکتی خود را بهبود بخشد و چگونه در حین حرکت، خود را بهتر تثبیت کند.

 

کلمات مرتبط :

بریس برای اسکولیوز – بریس برای انحراف ستون فقرات – انحنای جانبی ستون فقرات – درمان اسکولیوز با بریس